Wednesday 18 May 2011

resident da olurum vatandaş da kime ne :p

bugünden itibaren geri sayım başlamış bulunmakta tam tamına 5 yıl sonra yani 18 mayıs 2016 da yani ortalama 1825.günün sonunda yeni zelanda vatandaşı olmaya hak kazanmış olucaz :) çift pasaportlu insan evlatları olarak istediğimiz ülkeye istediğimiz pasaportumuzla girme şansımız olucak ne süper bişi yaaaa.. ingiltere türklerden vize istiyor ama yeni zelandalıya giriş serbest öyle mi o zaman ben yeni zelanda vatandaşıyım hadi sokma da görelim hahahahha :)
düşündükçe keyifleniyorum yahuuu.. artık resident olduğumuza göre hastane masrafı yok. ben iş bulamıyosam devlet bana iş bulmak zorunda ya da paşa paşa işsizlik paramı ödeyecek ( bu arada işsizlik parası haftalık 280 dolarmış burda yırttım yani ). hımmmm başkaaa heee bi de artık öyle bi sorun çıkarırsak ülkeyi terk et deme şansları yok benim de ülkem sayılır arkadaşım 5 sene sonra resmen vatandaşın olcam bana ne bana ne gitmicem işteeeee deme hakkımız var.. nee kaa güsel demiii :D
yarın öbür gün oturum izni ile birlikte pasaportlarımız elimize ulaşırmış o zaman doğruuu ehliyet almaya sonra da subarum geliyorr ;)) yani her şey yavaş yavaş yoluna giriyor :)) bi bilgi ekleyeyim belki okuyup merak edenler olur burda ve bir çok ülkede türk ehliyetimizi sadece 1 yıl süreyle kullanabiliyoruz sonrasında ya bulunduğunuz ülkenin ehliyetini almanız ya da çıkıp tekrar giriş yapmanız gerekiyor.. tabi benim gibi 3. seçenekten de yararlanabilirsiniz yakalanmadan gezmeye devam ama çok dikkat etmek lazım bu adamlar bizdeki trafik polisleri gibi at bi 20 lik kimse uğraşmasın modunda değiller yakalandıysan cezanı çekeceksin :( heee bi de "if you drink and drive, you are a bloody idiot" benden söylemesi ;)

No comments:

Post a Comment